💉 DASH diéta: teljes áttekintő és étkezési terv - Az orvosát

Dash diéta részletesen. Egészségvédő diéták | Diéta és Fitnesz

Tartalom

egészséges napi étrend minta flabélos fogyás tapasztalatok

DASH-diétával harcolhatunk a magas vérnyomás és a rák ellen Táfelspicc A nyugati étrend a depresszió és a magas vérnyomás dash diéta részletesen.

Ha fel akarjuk venni a harcot a különböző betegségekkel, meg kell változtatnunk a táplálkozási szokásainkat.

  1. Mediterrán diéta Egészségre gyakorolt hatása: Csökkenti a szív- érrendszeri és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.
  2. A kifliket a szardíniakrémmel megkenjük, vékonyan szeletelt friss uborkával fogyasztjuk.

Erre kínál megoldást a DASH-diéta. Az étrend korlátozza a magas telített dash diéta részletesen és cukortartalmú ételek fogyasztását, helyettük rengeteg gyümölcsöt és zöldséget ajánl, illetve zsírmentes, vagy alacsony zsírtartalmú tejtermékeket.

Már a nevében Dietary Approaches to Stop Hypertension is benne van, hogy a diéta a magas vérnyomás ellen küzd, ám csökkenti a koleszterinszintet, illetve segít megelőzni a rák, a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kialakulását.

Top receptek

Azoknak is javasolják, akik nem szenvednek semmilyen betegségben, hiszen a DASH egyenlő az egészséges táplálkozással. Forrás: shutterstock. Együnk több teljes értékű gabonát, mint a teljes kiőrlésű kenyér, a barna rizs, a zabpehely, hogy elegendő rostot vigyünk be. A rostok csökkentik a koleszterinszintet.

popsi comb fogyás fogyást segítő tabletta

A vörös helyett válasszunk inkább sovány húsokat vagy halat, és a diófélékről se feledkezzünk meg, hiszen kitűnő magnéziumforrások. Az American Academy of Neurology legújabb tanulmánya szerint a DASH-diétával nemcsak a magas vérnyomás, hanem depresszió kockázata is csökken. Laurel Cherian, a tanulmánya írója kijelentette, hogy a gyógyszeres kezelés helyett az életmódot és a táplálkozási szokásokat kellene megváltoztatni.

mennyit lehet fogyni 10 nap alatt hogyan fogyj le 1 hónap alatt

Dash diéta részletesen vizsgálatokkal azt akarták bebizonyítani, hogy az étrend átalakításával csökken a depresszió kockázata az idős embereknél: személyt vizsgáltak meg, akik átlagosan 81 évesek voltak, és a depresszió tüneteit, valamint az étkezési szokásokat figyelték meg. A résztvevőket három csoportba osztották aszerint, hogy milyen szigorúan követik az étrendet.

A kutatók arra is rájöttek, hogy ha a nyugati étrendet követjük — telített zsírok, vörös húsok, feldolgozott élelmiszerek, kevés zöldség és gyümölcs —, nagyobb valószínűséggel alakul ki depresszió.

Cherian szerint azonban még több vizsgálatra és eredményre van szükség ebben a témában.